Puh. 0201 664 214 | sähköposti info@oleline.fi

Tärkeintä on ymmärtää asiakkaan tarpeet

Helsinkiläisellä Edustustili Oy:llä on takanaan 25 liiketoimintavuotta. Pukinmäen toimistossa työskentelee viisi taloushallinnon ammattilaista. Edustustili on ollut OLE Online-tilitoimistoverkoston kumppani vuodesta 2012.

Selkeästi hinnoiteltu järjestelmä

”Kartoitimme tuolloin sähköisiä työkaluja tilitoimistomme ja asiakkaidemme tarpeisiin. Kärkiajatuksena oli löytää selkeästi hinnoiteltu järjestelmä, ettei asiakkaalle tulisi yllätyksiä käytön kustannuksista. OLE-konseptin ominaisuudet olivat tässä mielessä omaa luokkaansa. Valinta oli helppo tehdä, kun tarjolla oli hyvä järjestelmä ja valmis hinnoittelumalli. Pystyimme antamaan asiakkaillemme kiinteän tarjouksen juuri heidän tarpeitaan vastaavista ominaisuuksista”, Edustustili Oy:n toimitusjohtaja Jari Hämäläinen kertoo.

Hämäläisen mielestä tilitoimiston on tärkeää ymmärtää asiakkaiden tarpeet, jolloin heille pystytään tarjoamaan juuri oikeantyyppinen palvelukokonaisuus.

”Eli tuotetaan asiakkaan tärkeäksi ja tarpeelliseksi kokema palvelu, muttei mitään hänelle tarpeetonta ja turhaa.”

Päätöstä verkostokumppanuudesta ei ole tarvinnut katua

”Ykkösasia on, että tilitoimisto saa käyttöönsä järjestelmän, jossa on valmis tilitoimiston toiminnanohjaus. Se yksinkertaisesti tehostaa toimintaa, kun oma toiminnanohjaus keskustelee suoraan asiakkaiden järjestelmien kanssa. Palvelukonseptiin kuuluva selkeä hinnoittelumalli asiakkaisiin päin on myös selkeä etu tilitoimistolle. Verkostolta saa lisäksi merkittävää tukea myyntiin ja markkinointiin.”

Uskottavuutta toiminnan jatkumiseen

”Etenkin pienemmille tilitoimistoille verkoston yhteistyö on iso mahdollisuus ja melkeinpä elinehto. Muiden verkostokumppanien tuki henkilöstövajaustilanteissa antaa varmuutta ja uskottavuutta toiminnan jatkumiseen, vaikka avainhenkilöiden työpanos esimerkiksi sairastumisen vuoksi olisi hetkellisesti rajallinen. Myös toiminnan kasvattaminen on helpompaa, kun ei heti tarvitse olla palkkaamassa lisäresursseja.”

Oma identiteetti ei häviä

Kaksi kertaa vuodessa järjestettävillä verkostopäivillä kumppanit saavat ajankohtaisen tiedon lisäksi aina myös eväitä oman liiketoimintansa kehittämiseen. Tapahtumissa verkostoidutaan samassa tilanteessa olevien kumppanien kanssa ja luodaan yhteisiä toimintatapoja.

”OLE-verkostossa tilitoimiston oma identiteetti ei kuitenkaan häviä. Se on mahdollista säilyttää niin pitkälle kuin haluat. Yhteistä on markkinointi, järjestelmäyhteistyö sekä liike- ja palvelukonseptit. Kun nämä perusasiat ovat kunnossa, voit keskittyä siihen mitä, asiakas nykyaikaisten työkalujen lisäksi edelleen tilitoimistoltaan odottaa – hyvää tavoitettavuutta ja henkilökohtaista talouspalvelua”, Jari Hämäläinen korostaa.

OLE-verkoston kumppanit edelläkävijöiden joukossa

”Uusi yrittäjäsukupolvi pitää sähköistä taloushallintoa jo itsestäänselvyytenä. Liiketoiminnan tukemiseen yrittäjät kaipaavat lisäpalvelua tilitoimistoiltaan. Tässä me OLE-verkoston kumppanit olemme edelläkävijöitä nykyaikaisten työkalujemme ansiosta. Etenkin liiketoiminnan kasvuvaiheessa tarve taloushallinnon reaaliaikaisuudesta kasvaa. Se ei enää onnistu perinteisin menetelmin. Todelliset hyödyt saadaan esiin toiminnanohjausjärjestelmien ja taloushallinnon yhdistämisellä.”

REFERENSSIT | TILITERVO |